Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Team 45° North w projekcie LVM

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 06 października 2021

Oddziały Rheinmetall Canada i Rheinmetall MAN Military Vehicles nawiązały współpracę z Navistar Defence Canada tworząc zespół Team 45° North. Jego powstanie wiąże się z udziałem w postępowaniu na pojazdy logistyczne dla Canadian Armed Forces (CAF, kanadyjskich sił zbrojnych) w ramach projektu Logistics Vehicle Modernization (LVM).

Program LVM pozwoli wymienić flotę kanadyjskich pojazdów logistycznych / Zdjęcie: Rheinmetall

Połączenie sił przez dwóch doświadczonych producentów pojazdów wojskowych ma oznaczać obniżenie ryzyka i zachowanie wysokiej jakości oferowanych rozwiązań. Pomóc mają w tym doświadczenia członków Team 45° North.

Rheinmetall Canada jest już partnerem CAF jako integrator w przemyśle zbrojeniowym i podmiot odpowiedzialny za wsparcie projektów. Zaletą RMMV jest duże doświadczenie w dostawach do odbiorców na całym świecie pojazdów wojskowych, ich obsłudze, wspieraniu eksploatacji i zarządzaniu projektami. Z kolei Navistar jest partnerem dla rządu Kanady realizując m.in. dostawę 1300 zmilitaryzowanych pojazdów MilCOTS (Militarized Commercial-Off-The-Shelf) w projekcie MSVS (Medium Support Vehicle System) czy też transporterów dla Royal Canadian Mounted Police.

Team 45° North zaoferuje w LVM kompleksowe rozwiązanie obejmujące ciężarówki rodziny HX, jak również wsparcie logistyczne i zaangażowanie w dostawy lokalnego przemysłu. To, wraz z utworzeniem sieci poddostawców, przyczynić ma się do wzrostu gospodarczego Kanady.

Projekt LVM zakłada pozyskanie: lekkich i ciężkich pojazdów logistycznych, przyczep, wymiennych modułów specjalistycznych, kontenerów specjalnego przeznaczenia, podnośników, pakietów opancerzenia, wstępnego wsparcia logistycznego, modernizacji infrastruktury, długoterminowego wsparcia eksploatacji. Przewidywany czas obowiązywania projektu to 20 lat.

Koszt projektu, zależnie od wartości poszczególnych przedsięwzięć, skali inwestycji i wystąpienia nieprzewidzianych kosztów, jest szacowany na 1-4,9 mld CAD (3,17-15,51 mld zł). Zatwierdzenie projektu i podpisanie umowy ma mieć miejsce w 2022/23. Pierwsze dostawy przewiduje się w 2025/26. Z kolei osiągnięcie przez flotę pojazdów pełnej gotowości operacyjnej jest zapowiadane na 2029/30.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.