Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Współpraca Inmarsat z Xwing

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 06 października 2021

Xwing rozwija system lotów autonomicznych przy wykorzystaniu demonstratora technologii Cessna 208B Grand Caravan / Zdjęcie: XwingRozwijający techniki lotów autonomicznych start-up Xwing z Kalifornii poinformował dziś, że zawarł wstępną umowę (MoU, Memorandum of Understanding) z operatorem komunikacji kosmicznej Inmarsat. Przedsiębiorstwa mają tworzyć systemy łączności z samolotami bez pilota na pokładzie. Ich podstawą ma być terminal satelitarny oparty na nowych rozwiązaniach Velaris opracowany przez Inmarsat. Terminale zostaną zintegrowane z samolotami i będą miały dostęp zarówno do sieci satelitarnych, jak i naziemnych, aby zapewnić spójny i optymalny zasięg podczas lotów autonomicznych.

System Velaris wykorzystuje globalną sieć satelitarną Elera. Został opracowany w celu wspierania komercyjnych operacji bezzałogowców. Partnerstwo Inmarsat z Xwing koncentruje się na tym, jak ten sprzęt i jego usługi pomocnicze dostosować, zintegrować i certyfikować dla większych samolotów, które są obecnie pilotowane.

Xwing ogłosił niedawno zakończenie kolejnej rundy finansowania o wartości 40 mln USD. We wrześniu przedsiębiorstwo wystąpiło o zgodę FAA na dodanie demonstratora technologii Cessna 208B Grand Caravan do certyfikatu operacyjnego Part 135 spółki zależnej – San Antonio Air Charter. Jeśli Xwing otrzyma tę zgodę, będzie mógł wdrożyć samolot do usług komercyjnych dla jednego ze swoich klientów cargo, wykraczając poza zakres prób w locie określony certyfikatem eksperymentalnym. W niedalekiej przyszłości Xwing zamierza przekształcać w bezzałogowce także inne typy konwencjonalnych statków powietrznych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.