W tureckiej prywatnej stoczni Ares rozpoczęła się produkcja 122 łodzi patrolowych Ares 35 FPB (Fast Patrol Boat) zamówionych przez tamtejszą Sahil Güvenlik (Straż Wybrzeża) i Emniyet Genel Müdürlüğü (Generalny Dyrektoriat Bezpieczeństwa).
Zamówienie łodzi przez Savunma Sanayii Başkanlığı (Podsekretariat ds. przemysłu zbrojeniowego) jest największym w historii Turcji programem stoczniowym biorąc pod uwagę liczbę jednostek. Szacowana wartość kontraktu to 70-80 mln USD. Straż Wybrzeża otrzyma 105 łodzi, a Generalny Dyrektoriat Bezpieczeństwa 17.
Łodzie będą produkowane w stoczni w Antalyi na południowym wybrzeżu kraju. Jednostki mają 12 m długości i 3,76 m szerokości. Rozwijają prędkość maksymalną 35 w. i mają zasięg 160 Mm. Kadłub i nadbudówka są wykonane z kompozytów. Łodzie będą wykorzystywane do regulowania przepływu lub powstrzymywania nielegalnych migrantów, zwalczania przemytu i wsparcia operacji poszukiwawczo-ratunkowych.
Stocznia Ares planuje zrealizować dostawy w ciągu 4 lat, dostarczając rządowi po 6 łodzi co 2 miesiące. Wszystkie łodzie zostaną wyprodukowane w tej samej konfiguracji, chociaż producent pozostaje otwarty na wprowadzenie zmian w wyposażeniu w przypadku pojawiania się takiego zapotrzebowania ze strony zamawiającego. Pierwszy egzemplarz został już wyprodukowany i niedługo przejdzie na dwa miesiące na Morze Czarne, gdzie rozpocznie służbę.
Tureckie wybrzeże liczy ponad 8000 km długości i rozciąga się od Morza Czarnego, przez Morze Egejskie aż po Morze Śródziemne. Przez ten obszar przebiega jedna z głównych dróg nielegalnej imigracji do UE. Szacuje się, że w tej chwili w Turcji może przebywać ok. 5 mln imigrantów.