Swiss International Air Lines nawiązały z przedsiębiorstwem AirPortr współpracę, dzięki której pasażerowie tych linii podróżujący z lotniska w Genewie mogą odprawić swój bagaż rejestrowany z domu lub hotelu i odebrać go potem dopiero na lotnisku docelowym.
Usługę można zamówić na stronie linii w dowolnym momencie, pod warunkiem, że bagaż zostanie nadany nie później niż 23 h przed odlotem. Po zweryfikowaniu dowodu tożsamości i karty pokładowej, pod nadzorem Swissport, bagaż jest pieczętowany i odbierany z domu lub hotelu, a nadający go pasażer otrzymuje cyfrowe pokwitowanie umożliwiające odbiór bagażu na lotnisku docelowym. Jest też na bieżąco informowany za pomocą poczty elektronicznej i wiadomości SMS o kolejnych miejscach pobytu i etapach podróży swojego bagażu. Sam bagaż poddawany jest natomiast przed odlotem standardowym procedurom kontroli bezpieczeństwa.
Nowa usługa AirPortr jest już dostępna w dużej części regionu Jeziora Genewskiego, w tym w Genewie, Nyon, Lozannie i Montreux i ma być rozszerzona na całą Szwajcarię po dokonaniu oceny obecnego okresu próbnego. Cena usługi za sztukę bagażu zależy od miejsca jego nadania i obecnie waha się od 39 CHF w Genewie do 59 CHF w Lozannie, przy czym opłaty za kolejne sztuki bagażu są coraz niższe.
Po nadaniu bagażu rejestrowanego, nieobciążony nim pasażer może łatwiej dotrzeć na lotnisko w Genewie, gdzie może pominąć odprawę bagażową i przejść od razu do kontroli bezpieczeństwa. Jak wykazały niedawne badania, 66% klientów AirPortr wybierało w drodze transport publiczny, właśnie dlatego, że nie musiało już zabierać ze sobą bagażu rejestrowanego.
– Nasi klienci mówią nam, że dowiezienie siebie i swoich bagaży na lotnisko jest jednym z największych wyzwań związanych z podróżą. Wysłuchaliśmy ich więc i dzięki naszemu nowemu partnerstwu z AirPortr możemy teraz zaoferować im nowe doświadczenia z podróży, które rozpoczynają się jeszcze przed wyjściem z domu. Pracując razem możemy pokazać, że podróżowanie jest łatwe, szybkie i transparentne, niezależnie od wybranego sposobu. Oferowana przez nas nowa usługa jest wyraźnie lepsza niż tradycyjne formy transportu bagażu. Wnosi także istotny wkład w nasze ambicje związane ze zrównoważonym podróżowaniem – powiedział dyrektor handlowy Swiss Tamur Goudarzi Pour.
Swiss są pierwszymi liniami lotniczymi, które oferują tę usługę w Szwajcarii, ale wkrótce powinna ona zostać rozszerzona również na inne linie Grupy Lufthansa (Zimowy rozkład Swiss , 2021-09-23).
– Grupa Lufthansa wraz z liniami Swiss pokazuje drogę do stania się najbardziej zaawansowaną cyfrowo grupą lotniczą na świecie, dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowych w celu poprawy obsługi klienta, lepszego dopasowania podróży, uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla środowiska i zoptymalizowania operacji naziemnych. Szwajcaria może poszczycić się światowej klasy systemem transportu publicznego. Daje nam to idealne środowisko do rozwijania współpracy ze Swiss. Jest to też nasze pierwsze przedsięwzięcie w ramach partnerstwa ze Swissport, które ogłosiliśmy we wrześniu – dodał dyrektor generalny i założyciel AirPortr Randel Darby.
Obecnie oferowana przez AirPortr usługa nadawania bagażu z domu, hotelu czy biura dostępna jest już na londyńskich lotniskach Heathrow, Gatwick i City.
Na podstawie informacji Marcina Sigmunda