Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Islandera

Lotnictwo cywilne, 25 października 2009

Na Antylach Holenderskich rozbił się samolot BN-2A Islander z 10 osobami na pokładzie. Jego pilot zginął.

Do katastrofy doszło 22 października ok. 11:15 czasu lokalnego. Samolot należący do Divi Divi Air leciał z Curacao do odległego ok. 70 km Bonaire na Antylach Holenderskich (lot nr D1016). Z powodu problemów z prawym silnikiem pilot nie mógł utrzymać wysokości i został zmuszony do awaryjnego lądowania na wodzie u wybrzeża Bonaire.

W czasie lądowania pilot, 32-letni Robert Mansell uderzył głową w owiewkę i stracił przytomność. Pasażerom nie udało się rozpiąć jego pasa i zatonął wraz z samolotem. 9 pasażerom udało się wydostać z tonącego samolotu. Zostali uratowani i przewiezieni do szpitala.

Rozbity samolot to Britten-Norman BN-2A-8 Islander, nr rej. PJ-SUN, nr ser. 377 napędzany dwoma silnikami Lycoming IO-540. Wrak pozostaje na głębokości 150-200 m. Jego wydobycie będzie bardzo trudne. Mają się tym zająć jednostki holenderskiej marynarki wojennej.

Linie Divi Divi z siedzibą Curacao powstały w 2001. Jego samoloty wykonują 10 lotów dziennie między Curacao a Bonaire (każdy trwa 20-23 min.). Realizują też loty czarterowe między wyspami Karaibów oraz Ameryką Południową. Po katastrofie Divi Divi pozostało 5 samolotów: 2 BN-2A Islander, Cessna 402B, zakupiony w lutym Dornier 228-202 i Cessna 172. Te 3 ostatnie używane do czarterów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.