Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa pod Mińskiem

Lotnictwo cywilne, 27 października 2009

Na Białorusi, niedaleko Mińska rozbił się samolot dyspozycyjny BAe-125-800. Zginęło 5 osób znajdujących się na jego pokładzie.

Samolot wystartował wczoraj wieczorem o 20:06 z podmoskiewskiego Wnukowa w kierunku lotniska Mińsk-2 (nr lotu 9607). Na jego pokładzie znajdowała się 3-osobowa załoga i 2 pasażerów, w tym dyrektor generalny linii S-Air, Marat Romaszkin i Paweł Małyszew. Obaj lecieli do kasyna. Lot odbywał się na zamówienie Storm International - do niedawna jednego z liderów rosyjskiego rynku gier losowych, obecnie przenoszącego interesy na Białoruś.

Pilot nawiązał kontakt z wieżą kontroli lotów o 21:14 ok. 20 km od lotniska na wysokości 600 m. Lot odbywał się w dość trudnych warunkach pogodowych, widzialność nie przekraczała 2-2,5 km, a podstawa chmur 60 m. Według Władymyra Mielnika z departamentu lotnictwa białoruskiego Ministerstwa Transportu, to około dwa razy lepiej niż minimalne wymagania dla lotniska Mińsk-2.

Pierwsze podejście do lądowania okazało się nieudane, samolot minął oś pasa z prawej strony. Wykonując drugi krąg znalazł się z kolei za bardzo na lewo od pasa. Wówczas łączność z nim została zerwana. Samolot rozbił się ok. 21:35, upadając na las ok. 4 km od lotniska, w rejonie wsi Draczkowo. Pierwsze analizy wskazują na to, że przyczyną katastrofy mógł być błąd pilota.

Rozbity samolot BAe-125-800B, nr rej. RA02807, nr ser. 258076, wyprodukowany w 1987, należał do kompanii S-Air od lipca 2008. Ostatni przegląd przeszedł w maju.

Pilot samolotu, Aleksandr Samojłow wylatał przed katastrofą 11900 godzin, głównie na samolotach An-2 i Jak-40 (ponad 10 tys. h). Na BAe-125-800 przeszkolił się pod koniec 2007 w W. Brytanii, a dotykowe szkolenie na symulatorze przeszedł w Dubaju (ZEA) w maju br. Drugim pilotem był Siergiej Snimszczikow, który także w 2007 przeszkolił się na BAe-125-800. Stewardesą była Olesa Łatutina.

S-Air, zarejestrowana w mieście Borowsk-2, zajmuje się realizowaniem lotów czarterowych. Dysponuje następującymi samolotami: 3 Jak-42D, 1 Jak-40, 3 Tu-134 i 4 Hawker (BAe)-125


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.