AM General i QinetiQ zainicjowały współpracę strategiczną w celu integracji napędów elektrycznych w pojazdach wojskowych. Pierwszym pojazdem poddanym takiej konwersji będzie HMMWV. Posłuży jako demonstrator technologii dla przyszłych konstrukcji.
Rozwój hybrydowych napędów elektrycznych będzie prowadzony w kontekście przyszłego zwiększania zdolności sił zbrojnych na lądzie, świadomości sytuacyjnej i implementacji systemów autonomicznych. Napędy hybrydowe stanowią bowiem krok w kierunku coraz popularniejszej zeroemisyjności sł zbrojnych.
Wspólny zespół wydzielony z obydwu przedsiębiorstw zdążył już stworzyć wirtualne modele HMMWV, które posłużą do przedstawienia propozycji hybrydyzacji pojazdu. Jest to istotne z racji trwającej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i obwiązujących z tego powodu w wielu państwach restrykcji, które mogą utrudnić powstanie realnego prototypu.
Napęd hybrydowy ma być zamontowany przy jak najmniejszej ingerencji w konstrukcję HMMWV. Stworzone zostaną dwie wirtualne koncepcje pojazdu, a następnie dokonane zostanie ich porównane. Wybrana zostanie koncepcja lepiej spełniająca wymagania. Tak wyposażony HMMWV ma mieć zużycie paliwa niższe o nawet 30% w porównaniu z protoplastą, większy zasięg, zredukowaną sygnaturę termiczną i zdolność cichej jazdy w pobliżu przeciwnika.