Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zła widoczność przyczyną katastrofy MH-47

Strategia i polityka, 30 października 2009

Amerykańskie dowództwo CENTCOM poinformowało, że przyczyną poniedziałkowej katastrofy transportowego śmigłowca MH-47 Chinook w Afganistanie, była zła widoczność. Talibowie poinformowali wcześniej, że zestrzelili maszynę.

26 października był wyjątkowo tragiczny dla załóg amerykańskich śmigłowców w Afganistanie. W dwóch odrębnych incydentach stracono 3 maszyny: UH-1 Huey i AH-1 Cobra lotnictwa US Marines, które zderzyły się ze sobą w prowincji Helmand, oraz MH-47 wojsk lądowych, który spadł w prowincji Bagdisz. W tym drugim wypadku zginęło 7 żołnierzy i 3 cywilnych kontraktorów z Drug Enforcement Administration. Rannych zostało 11 żołnierzy USA, 1 kontraktor i 14 żołnierzy afgańskich (zobacz: 3 śmigłowce USA zniszczone w Afganistanie).

Wczoraj amerykańskie dowództwo wydało oficjalny komunikat o przyczynach tego drugiego zdarzenia, zaprzeczający informacjom partyzantów, którzy twierdzili, że zestrzelili maszynę.

Śmigłowiec miał zabrać część mieszanej, amerykańsko-afgańskiej formacji, która w rejonie wsi Darreh-ye Bum przeprowadziła udaną operację antynarkotykową. Start nastąpił o 3.30, przed świtem. Co gorsza, wzniecony kurz ograniczył widzialność praktycznie do zera. Zaraz po oderwaniu się od ziemi, piloci próbowali ustabilizować maszynę, niestety zahaczyli ogonem o ziemię, powodując katastrofę.

Przedstawiciele CENTCOM zapewnili, że Chinook nie był ostrzeliwany, ani w czasie dolotu na miejsce akcji, ani w czasie startu. Śledztwo w sprawie szczegółów tragedii prowadzi wojskowa komisja badania wypadków lotniczych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.