Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przypadkowo… katapultował się

Lotnictwo wojskowe, 03 listopada 2009

Wojska lotnicze RPA potwierdziły, że w ostatnią środę, w czasie pokazowego lotu szkolnego PC-7, należącego do grupy akrobatycznej Silver Falcons, pasażer przypadkowo katapultował się, jednak nie odniósł żadnych obrażeń.

Pilatusy zespołu Silver Falcons / Zdjęcie: SAAF

Grupa akrobatyczna Silver Falcons wykorzystuje 5 Pilatusów PC-7 Mk II Astra, pilotowanych przez doświadczonych oficerów-instruktorów lotniczych. Bazą zespołu jest lotnisko Langebaanweg, gdzie znajduje się również centralna szkoła lotnicza SAAF.

W ubiegłym tygodniu jeden z pilotów zabrał na pokład osobę cywilną, prezentując proste układy akrobacyjne. W czasie pokazu, po zakończeniu jednej z figur, pasażer przypadkowo pociągnął dźwignię fotela wyrzucanego.

System zadziałał prawidłowo i pasażer wraz z fotelem zostali wyrzuceni z samolotu przez warstwę pleksiglasu owiewki kabiny. Następnie otworzył się spadochron, fotel samodzielnie odpadł, a pasażer bezpiecznie wylądował w rejonie lotniska, po czym został zabrany wojskowym śmigłowcem. Na szczęście, nic mu się nie stało. Nie było to jednak oczywiste - piloci przechodzą szczegółowe szkolenie, w zakresie wykorzystywania systemu katapultowego. Dla przykładu, złe ułożenie ciała może spowodować poważne obrażenia, a nawet śmierć, z powodu urazu kręgosłupa.

PC-7 bez problemów wylądował. Tylnia kabina - pomijając brak fotela - została jednak częściowo uszkodzona strumieniem gazów z silników systemu katapultowego.

Prawdopodobnie nikt nie poniesie odpowiedzialności za incydent. Lot osoby cywilnej odbywał się zgodnie z przepisami. Pasażer został również poinstruowany o zagadnieniach bezpieczeństwa, w tym procedurze katapultowania się. Pociągnięcie żółto-czarnej dźwigni było przypadkowe.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.