Allegiant Air zamówiły 50 Boeingów 737-7 (30 egz.) i 737-8-200 (20) z opcją na 50 kolejnych. Ich dostawy mają rozpocząć się w 2023 i potrwać do 2025. W ten sposób flota samolotów przewoźnika ma rosnąć o 10% rocznie mimo wycofywania najstarszych maszyn.
Linie Allegiant używają obecnie wyłącznie samolotów Airbusa. To 35 A319-100 i 86 A320-200. Część z nich była kupowana jako maszyny używane, m.in. od easyJet. Pierwszy nowy samolot – A320-200 przewoźnik nabył w 2015.
Maurice J. Gallagher, Jr., prezes i dyrektor generalny Allegiant tłumaczy zmianę dostawcy samolotów opłacalnością transakcji. Maszyny przeżywającego ostry kryzys Boeinga są tanie. Nowe samoloty mają być też znacznie ekonomiczniejsze, nawet o 20%, w eksploatacji niż dotychczas używane. Oczywiście ważne jest też nowocześniejsze wyposażenie ich kabin pasażerskich.
Zamówione Boeingi będą napędzane silnikami CFM LEAP 1-B. Allegiant podpisały w związku z tym 12-letnią umowę serwisową z CFM. Uwzględnia ona również wsparcie dla istniejącej floty Airbusów.
Allegiant Air to amerykańskie tanie linie lotnicze z siedzibą w Las Vegas. Powstały w 1998. Obsługują 129 destynacji.