4 stycznia 2022 z AMARG w Davis-Monthan wyjechał kadłub bombowca B-52H. Ma on trafić do zakładów Boeinga w Oklahoma City. Tam dołączy do niego lewe skrzydło. Po zmontowaniu i odpowiednim wyposażeniu staną się one stanowiskiem do testów przed modernizacją floty B-52. Badania będą dotyczyć instalacji nowych silników i radaru oraz integracji nowych typów uzbrojenia.
Bombowiec nr 61-0009 został wycofany z linii we wrześniu 2008. Trafił do 309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group (AMARG). Tam został przygotowany do długoletniego przechowywania. Teraz znowu okazał się potrzebny. Przed transportem od kadłuba zostały w Pima Air and Space w Tucson zdemontowane skrzydła i usterzenie poziome. Prace trwały od maja 2021.
Także prawe skrzydło i usterzenie zostaną użyte w testach. Zostaną przetransportowane do McFarland Research and Development w Wichita. Tam posłużą do badań integralności strukturalnej potrzebnych do realizacji B-52H Aircraft Structural Integrity Program (ASIP). Oceniana będzie trwałość konstrukcji i zakres zmian niezbędnych do dalszej eksploatacji B-52H przez kilka kolejnych dekad.