Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air New Zealand rezygnuje z B737

Lotnictwo cywilne, 04 listopada 2009

Narodowy przewoźnik Nowej Zelandii, tradycyjnie wykorzystujący samoloty Boeinga, zamówił wczoraj 14 wąskokadłubowych Airbusów A320-200, dla zastąpienia 15 B737-300.

Jeden z posiadanych 12 Airbusów A320-200 nowozelandzkiego przewoźnika. Pozytywne doświadczenia z ich eksploatacji były jedną z podstawowych przyczyn zakupu kolejnych 14 samolotów tego typu / Zdjęcie: Follash

Wymiana 15 B737 była traktowana przez zarząd ANZ priorytetowo, jako najbardziej paląca potrzeba. W szranki, o kontrakt na 14 nieco większych samolotów, stanął Boeing z B737-800 i Airbus z A320-200. Ostatecznie wygrał koncern europejski, który wcześniej sprzedał liniom 12 samolotów tego typu.

Nowe maszyny będą dysponowały 152 miejscami (stare B737 mogły przewozić do 133 pasażerów) i podobnie jak wykorzystywane już A320-200, zostaną wyposażone w silniki IAe V2500.

Airbusy do tej pory latają na liniach międzynarodowych krótkiego zasięgu. Po zakupie dodatkowych, przejmą one również obsługę połączeń krajowych.

ANZ wykorzystuje obecnie 47 samolotów odrzutowych. Po zrealizowaniu kontraktu z Airbusem, samoloty europejskiego koncernu całkowicie zdominują segment maszyn waskokadłubowych przewoźnika. Wśród większych konstrukcji monopol zachowa jednak Boeing. Obecnie ANZ wykorzystuje 20 egz. B777, B767 i B747. W ciągu najbliższych 7 lat te dwa ostatnie typy zostaną zastąpione przez B777-300ER oraz B787-9.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.