American Airlines (AA) z Fort Worth pozwały portal z poradami dla podróżnych The Points Guy (TPG), twierdząc, że naruszył on warunki korzystania z programu lojalnościowego dla często podróżujących pasażerów. Portal oferuje aplikację, która pozwala użytkownikom śledzić w jednym miejscu odległości przeleciane samolotami wielu linii lotniczych. Może więc ułatwiać wybór oferty dającej podróżującym największe korzyści.
Poprzez pozew American Airlines chcą zablokować dostęp swych klientów do The Points Guy. Zamierzają też pozbawić portal możliwości korzystania z logo przewoźnika. Twierdzą przy tym, że przekazywanie TPG danych o lotach AA, w tym loginów i haseł programu AAdvantage, jest naruszeniem warunków umów z liniami.
American Airlines twierdzą, że przejęte loginy pozwalają The Points Guy atakować amerykańskie serwery, uzyskiwać dostęp do kont użytkowników oraz zbierać i zawłaszczać zastrzeżone dane z naruszeniem przepisów amerykańskich. Linie oskarżają TPG o naruszenie Ustawy o oszustwach i nadużyciach komputerowych, a także ustawy antyhakerskiej. TPG ma też naruszać znak towarowy i prawa autorskie American Airlines.
W odpowiedzi na pozew The Points Guy w zeszłym tygodniu prewencyjnie pozwał AA w Delaware. Domaga się orzeczenia sądu, że konsumenci mogą legalnie wprowadzać własne dane i zarządzać nimi w witrynie dowolnego przedsiębiorstwa. W oświadczeniu z 20 stycznia 2022 TPG poinformował, że złożył swój pozew po otrzymaniu od American Airlines żądania zaprzestania swych działań.
TPG twierdzi, że notuje 10 mln unikatowych wizyt miesięcznie i ponad 3 mln obserwujących w mediach społecznościowych. Od początku działalności portal posłużył do śledzenia ponad 18 mld punktów i mil.