Joby Aviation rozpoczęło przygotowania do lotów testowych swego samolotu eVTOL nad zatoką San Francisco. Przedsiębiorstwo złożyło wniosek do Federalnej Komisji Łączności o specjalne tymczasowe upoważnienie do korzystania z określonych częstotliwości radiowych do przeprowadzania lotów. Każdy z nich ma trwać około godziny na wysokości 1,5 km. Joby omawia plan testów również z innymi władzami lokalnymi i federalnymi, w tym z FAA.
Joby zamierza wykonywać loty w pobliżu dwóch popularnych miejsc turystycznych. Jedna z tras ma prowadzić między mostem Golden Gate a wyspą Alcatraz. Drugą zaplanowano na południe od Bay Bridge i w pobliżu Alamedy. Do tej pory większość testów w locie samolotu eVTOL Joby przeprowadzano na terenie należącym do przedsiębiorstwa obok jego siedziby w Bonny Doon w kalifornijskim hrabstwie Santa Cruz. a także w Valley Creek w pobliżu wybrzeża Pacyfiku w południowym hrabstwie Monterey.
Joby poinformowało niedawno, że dodało drugi prototyp przedprodukcyjny do programu testów w locie. Przeleciał on już ponad 8500 km osiągając prędkość maksymalną .330 km/h. W jednym z lotów przeleciał prawie 250 km na jednym ładowaniu. Joby twierdzi, że to najdłuższy taki lot samolotu eVTOL. Jednak jego rywal – Beta Technologies informował wcześniej, że jego samolot ze stałym płatem Alia 250 przeleciał bez doładowania 330 km.