Lockheed Martin poinformował, że US Marine Corps złożył zamówienie na kolejnych 9 seryjnych ciężkich śmigłowców transportowych CH-53K King Stallion. Do tej pory producent dostarczył 5 wiropłatów seryjnych, a w br. ma przekazać jeszcze 4. Ogółem zapotrzebowanie USMC na CH-53K wynosi 200 szt.
Śmigłowce są budowane w zakładach należącego do Lockheeda Sikorsky’ego w Stratford w stanie Connecticut. Na linii montażu końcowego znajduje się 7 CH-53K. Trwa też produkcja elementów i zespołów dalszych 47 wiropłatów tego modelu (Pierwszy CH-53K ze Stratford , 2021-10-01).
Wartość kontraktu nie została ujawniona, ale według informacji Lockheeda uzgodniona cena jest znacząco niższa od uzgodnionej przy wcześniejszych zamówieniach. Było to możliwe dzięki efektowi skali i zebranym doświadczeniom, które pozwoliły na optymalizację łańcucha dostaw i systemu produkcji. Dla porównania zamówienie na 12 śmigłowców z 2019 miało wartość 1,3 mld USD. Dodatkowo koncern jest w trakcie negocjacji z USMC w sprawie podpisania wieloletniej umowy na obsługę techniczną tych śmigłowców.
Pierwszą jednostką liniową USMC wyposażoną w CH-53K jest eskadra HMH-461 Ironhorse z Marine Corps Air Station New River. Osiągnięcie całkowitej zdolności operacyjnej przez nowe śmigłowce zaplanowano na 2030.
CH-53K ma udźwig 12 500 kg w kabinie transportowej i 16 300 kg na zawiesiu podkadłubowym. Z takim ładunkiem, operując w klimacie morskim, jak i wysokogórskim klimacie pustynnym, ma promień działania 203 km (Izrael kupił CH-53K i KC-46, 2022-01-05).