Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Testy MF-100

Nowe technologie, Przemysł lotniczy, Transport lotniczy, 18 lutego 2022

MightyFly zakończyło pierwsze loty testowe autonomicznego samolotu towarowego MF-100. Zdalnie monitorowane loty prowadzono w ostatnich miesiącach w rejonie zatoki San Francisco na podstawie specjalnego certyfikatu zdatności do lotu FAA wydanego w 2021. Pionowe starty i lądowania na lotnisku Half Moon zostały wykonane przy wietrze do 6-7 m/s. Zespół inżynierów MightyFly sprawdzał wydajność redundancji hybrydowo-elektrycznego układu napędowego MF-100 i jego czujników, a także przeprowadzał testy obciążeniowe z ładunkami o różnej masie.

Autonomiczny samolot towarowy MF-100 w locie testowym na uwięzi / Zdjęcie: MightyFly

W ciągu kilku miesięcy MF-100 ma zademonstrować przejście do poziomego lotu na dłuższych dystansach. Trwają przygotowania do rozpoczęcia operacji dostawczych. W jednym locie samolot ma dostarczać kilka ładunków w różne miejsca.

W podstawowej wersji ML-100 ma przewozić 45 kg na odległość blisko tysiąca km z prędkością 240 km/h. Dzięki flocie takich samolotów MightyFly chce uruchomić dostawy towarów od drzwi do drzwi. Pojazd będzie potrzebować lądowiska o wymiarach zaledwie 6 x 6 m. Ładunki mają być podczepiane i odczepiane automatycznie. W razie potrzeby ostatni kilometr przewożony towar ma pokonywać na pokładzie elektrycznego pojazdu naziemnego.

Program pilotażowy użycia MF-100 z udziałem kilku klientów startowych ma rozpocząć się w 2023. Poza USA samoloty mają być początkowo używane w Singapurze, Australii i Japonii. MightyFly chce zdobyć dla swego samolotu świadectwo typu według FAA Part 135.

MightyFly zapowiada zaprojektowanie i zbudowanie w najbliższym czasie większego samolotu autonoicznego. Jego udźwig jest planowany na 225 kg. Do tej przedsiębiorstwo na swe projekty zebrało 5,1 mln USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.