OKB Suchoja i MFTI (Moskiewski Instytut Fizyki i Techniki) projektują bezzałogowy samolot cargo pionowego startu i lądowania Atlas. Pionowy start mają umożliwiać silniki elektryczne o łącznej mocy 800 KW z ośmioma śmigłami, a do napędu w locie poziomym posłuży silnik spalinowy ze śmigłem pchającym. Samolot ma operować w trybie całkowicie automatycznym. Dostawa ładunków przez bsl Atlas ma być o 40% tańsza niż w przypadku samolotów załogowych.
Pierwotnie zakładano, że zasilanie silników elektrycznych powinno wystarczyć na 8 minut. Po dalszych analizach konstruktorzy zdecydowali, że wystarczą 2 minuty. Odpowiednią pojemość zasilania i szybkość ładowania ma zapewnić połączenie akumulatorów litowo-jonowych z superkondensatorami.
Rozpoczął się już montaż demonstratora technologii Atlasa. Ma on posłużyć przede wszystkim do przebadania przejścia z fazy pionowego startu do lotu poziomego i z powrotem. Dotąd było to modelowane komputerowo i badane w tunelu aerodynamicznym.