21 listopada na morskim poligonie Aberporth u wybrzeży Walii odbyła się zakończona sukcesem próba zrzucenia przez Typhoona kierowanej laserowo bomby Paveway II. Test jest elementem osiągania przez ten typ samolotu wstępnej gotowości operacyjnej do wykonywania misji uderzeniowych.
W teście wzięły udział dwa Eurofightery. Dwumiejscowy samolot testowy BT005 należący do BAE Systems - z eksperymentalnego Operational Evaluation Unit, 17 (Reserve) Squadron - wykorzystując zasobnik Rafael Litening III, podświetlił laserem cel, a seryjny Typhoon z 11. Squadron RAF z Coningsby zrzucił bombę, która zniszczyła cel. To pierwsza próba, której dokonał samolot RAF.
Nie był to jednak pierwszy test wykorzystania tandemu Litening-Paveway z pokładu Typhoona. W październiku uczyniła to mieszana, wojskowo-cywilna załoga BT005, sama podświetlając cel i zrzucając bombę. Pierwsze Eurofightery dostarczane kontynentalnym odbiorcom były budowane w wariancie myśliwskim. Dopiero wraz z rozwojem konstrukcji, w tym dopracowywaniem uzbrojenia, samoloty zdobywają wstępne, a potem pełne możliwości wykonywania uderzeń na cele naziemne.
Wielka Brytania jest krajem, który zdecydował się przyspieszyć osiąganie ograniczonych zdolności do wykonywania uderzeń naziemnych przez swoje Typhoony. 9 sierpnia do pierwszej eskadry brytyjskich Eurofighterów (11. Squadron) dotarły dwa samoloty w wariancie uderzeniowym, wyposażone w zasobniki Rafaela i bomby Paveway II. Według planów RAF, w oparciu o te wyposażenie Typhoony osiągną ograniczoną zdolność do atakowania celów naziemnych latem 2008. Obecne próby mają także doprowadzić do określenia optymalnej taktyki działań uderzeniowych.
29 czerwca 2007 brytyjskie Eurofightery uzyskały zdolność do prowadzenia działań myśliwskich. Kilka tygodni później, 17 sierpnia para samolotów przechwytujących z 11. Squadron wystartowała na przechwycenie rosyjskiego Tu-95, który zbliżył się do brytyjskiej przestrzeni powietrznej.