Spółka Lufthansa LEOS, zajmująca się obsługą naziemną samolotów, rozpoczęła eksploatację nowego holownika Phoenix E. Pojazd eksploatowany jest w porcie lotniczym we Frankfurcie.
Wyprodukowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Goldhofer Phoenix E może holować samoloty o maksymalnej masie startowej do 352 t pomiędzy płaszczyznami postojowymi, hangarami obsługowymi i terminalami, z prędkością do 25 km/h.
Moc silnika Phoenixa E wynosi 240 kW. Holownik nie ma tradycyjnego drąga – koła podwozia przedniego samolotu są podnoszone i blokowane w nadwoziu, dzięki czemu może poruszać się szybciej i łatwiej manewrować niż starsze holowniki.
Pojemność jego akumulatora to 165 kWh, co umożliwia wykonanie do 10 operacji holowania samolotu. Dzienne zapotrzebowanie wynosi ok. 20 operacji, jednak zastosowanie baterii litowo-jonowych umożliwia ich szybkie ładowanie nawet podczas krótkich przerw w pracy.