Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

SSJ-New bez części z importu

Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 19 marca 2022

Ministerstwo Handlu i Przemysłu Federacji Rosyjskiej zleciło opracowanie regionalnego samolotu pasażerskiego SSJ-New (RRJ-95new-100) bez podzespołów importowanych. Przeznaczyło na to w pierwszej fazie 15,6 mld rubli. Do 2024 ma powstać odmiana SSJ 100 w 97% składająca się z komponentów rosyjskich.

Program SSJ-New ma doprowadzić do powstania wersji samolotu SSJ 100 pozbawionej komponentów zagranicznych / Zdjęcie: ATO.ru

Szacuje się, że cały program będzie kosztować 120 mld rubli. Na razie nie ujawniono ani warunków certyfikacji, ani listy systemów, które mają zostać zastąpione w stosunku do kompletacji SSJ 100. Wiadomo jednak nieoficjalnie, że władze rosyjskie liczą na przyspieszenie prac wobec nowych sankcji wprowadzonych przez państwa Zachodu na gospodarkę FR.

Przetestowanie zespołów płatowca i jego systemów oraz wykonanie prototypów mają zostać zrealizowane do 15 listopada 2023. Obecnie komponenty importowane w SSJ 100 stanowią aż 70%. To przede wszystkim silniki (francuskie SaM-146) i awionika. W tej sytuacji kluczowe jest zastąpienie dotychczas stosowanych napędów rosyjskimi silnikami PD-8. Rosyjscy analitycy oceniają, że proces certyfikacji nowych napędów i uruchomienia produkcji nie zakończy się wcześniej niż na początku 2025.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.