W Australii powstało konsorcjum Greenbird, które pracuje nad rozwojem zaawansowanej mobilności powietrznej (AAM, advanced air mobility). W jego skład wchodzi 9 podmiotów. Jako ostatni dołączył specjalista ds. ładowania elektrycznego Electro.Aero. Pozostali członkowie Greenbird to Brisbane Archerfield Airport, Griffith University, grupa infrastruktury naziemnej Skyports, operatorzy statków latających Nautilus Aviation i Aviator Group oraz specjaliści od planowania Aviation Projects. Członkiem konsorcjum jest też AMSL Aero. To startup, który stara się wprowadzić na rynek pierwszy australijski samolot eVTOL.
Konsorcjum Greenbird chce wykorzystać specyfikę Australii – państwa-kontynentu zróżnicowanego geograficznie i dość bogatego. To dobre środowisko do rozwoju regionalnej mobilności lotniczej. Zapewnienie sprawnej łączności między regionami może przyczynić się do rozwoju gospodarki i wyrównania szans lokalnych społeczności. Pierwsze rozwiązania praktyczne konsorcjum zamierza testować w stanie Queensland (jego stolica Brisbane ma być gospodarzem Igrzysk Olimpijskich 2032).
AMSL Aero projektuje 5-miejscowy samolot eVTOL Vertiia, który w wersji transportowej ma przewozić 500 kg ładunku. Pojazd ma być całkowicie elektryczny (z akumulatorami), ale w planach jest też wersja zasilana wodorem. To dwupłat z odchylanymi skrzydłami napędzany ośmioma silnikami ze śmigłami ciągnącymi. Na razie AMSL testuje w locie kilka modeli demonstracyjnych w mniejszej skali.