Beta Technologies zebrała kolejne 375 mln USD na wsparcie rozwoju samolotów eVTOL Alia-250 i niezbędnej dla nich infrastruktury naziemnej. Odbyło się to w ramach rundy prywatnego finansowania prowadzonej przez TPG Rise Climate, która rozpoczęła się 20 kwietnia 2022. Start-up z Vermont ocenił, że przyniosła ona znaczącą nadsubskrypcję. Fidelity wparła również wcześniejszą rundę finansowania, w której w maju 2021 zebrano 368 mln USD.
Samolot eVTOL Alia-250 w pierwotnej wersji jest projektowany do transportu produktów medycznych i innych ładunków. Jego udźwig ma wynosić 630 kg. Na pełne ładowanie akumulatorów samolotu ma być potrzebna mniej niż godzina. Równolegle jest projektowana konfiguracja samolotu przeznaczona do przewozu do 5 pasażerów i pilota. Beta Technologies spodziewa się, że samolot uzyska certyfikat typu FAA w 2024.
Już teraz trwa przygotowanie stacji ładowania. Na razie wybrano dla nich 85 lokalizacji – na lotniskach i poza nimi. Sieć rozciąga się od Burlington w stanie Vermont do Melbourne na Florydzie i Bentonville w Arkansas. W kolejne fazie mają powstać setki nowych stacji.