Konsorcjum przedsiębiorstw Bristell i H55 prezentuje podczas wystawy Aero samolot B23 Energic, napędzany 90-kW silnikiem elektrycznym Emrax, zasilanym bateriami litowo-jonowymi. Jego maksymalna masa do startu to 850 kg, a ładunek użyteczny - 190 kg.
Według producenta B23 ma służyć do szkolenia uczniów-pilotów, charakteryzując się niezwykle niskimi kosztami. Godzinny lot w warunkach ISA +10oC, z rezerwą mocy na 30 min, ma kosztować 7 USD. Ładowanie baterii przed takim lotem ma również trwać godzinę.
Prototyp Energica został oblatany w czerwcu 2019. Podczas prób w locie osiągnięto prędkość wznoszenia 4 m/s (przy maksymalnej mocy silnika) i prędkość przeciągnięcia 87 km/h.
Producent zakłada, że uzyska Certyfikat Typu EASA dla zespołu napędowego w przyszłym roku, a dla kompletnego samolotu (zgodni z przepisami CS-23) na początku 2024.