Według informatorów Defense News Kolumbia wybrała południowokoreańskie TA-50 i FA-50 Golden Eagle jako samoloty szkolne i szkolno-bojowe dla wojsk lotniczych. Mają one prowadzić operacje powietrze-powietrze i powietrze-ziemia. Co najmniej 20 maszyn ma kosztować ok. 600 mln USD.
Konkurentem samolotów oferowanych przez Korea Aerospace Industries były M-346 produkowane przez Leonardo. Rząd Kolumbii miał jednak uznać preferencje wojsk lotniczych i wskazał na mix TA-50 i FA-50. Według amerykańskiego tygodnika, włoską ofertę potraktował głównie jako argument w negocjacjach z Koreańczykami.
Nowe samoloty mają zastąpić lekkie szturmowce Cessna A-37B Dragonfly, wycofane z kolumbijskich wojsk lotniczych już w czerwcu 2021. Zajmą też miejsce izraelskich Kfirów, które mają być wycofywane od 2023. Choć zostały one zmodernizowane i wyposażone w aktywne, elektronicznie skanowane radary ELM-052 izraelskiej Elta Systems oraz uzbrojone w pociski Derby, to ich dalsza eksploatacja jest nieopłacalna.