Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prawie australijskie Wedgetaile

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 26 listopada 2009

Australijska agencja zamówień wojskowych DMO odebrała dzisiaj dwa pierwsze Boeingi 737 AEW&C. Samoloty wczesnego ostrzegania pozostaną jednak w USA, do zakończenia procesu testów.

Dzięki dostawom Wedgetaili, Australijczycy zyskają zdolności wczesnego ostrzegania, a także zwiększa skuteczność systemów dowodzenia i rozpoznania. Boeingi 737 AEW&C dowiodły, że przy ich pomocy można kontrolować również samoloty bezzałogowe. Koszt zakupu 6 maszyn zamknie się jednak sporą kwotą 4 mld USD / Zdjęcie: Boeing

Samoloty, nazwane w Australii Wedgetail, zostały zamówione u Boeinga w 1997. Miały zostać oparte na płatowcu B737 i wyposażone w wielofunkcyjny radar ze skanowaniem fazowym (MESA) Northrop Grummana. Pierwotny termin dostaw ustalono na 2006, jednak producent zanotował poważne opóźnienia, za co zapłacił już 770 mln USD.

Głównym powodem problemów okazała się integracja radaru, a później również systemów rozpoznania radio-elektronicznego. Obecnie program notuje już tylko niewielkie opóźnienie, w stosunku do założeń przyjętych w 2008.

Ostatecznie dzisiaj DMO odebrała od Boeinga pierwsze dwa samoloty. To formalny zabieg, który pozwoli na rozpoczęcie szkolenia załóg. Faktyczne przekazanie Boeingów nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku, po zakończeniu procesu testów i prób odbiorczych.

Kolejne 4 maszyny zostaną zmontowane w zakładach Boeing Australia. Na razie nie ujawniono szczegółowych terminów ich dostaw.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.