Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zmodernizowany Drifter

Lotnictwo cywilne, 26 listopada 2009

Phillip Lockwood, właściciel Lockwood Aircraft, poinformował o pozytywnych, wstępnych wynikach testów nowego statecznika poziomego dla ultralekkiego Super Driftera w wersji pływakowej. Nowa część będzie dostępna za kilka miesięcy.

Super Drifter to największy z rodziny samolotów, produkowanych od ćwierć wieku. Przez ten czas znalazły one 1500 nabywców, głównie w USA i Australii. Od momentu wykupienia wytwórni przez Lockwood Aircraft, większe modele otrzymały charakterystyczny pałąk, do którego montowane są linki zastrzałów skrzydła / Zdjęcie: Lockwood Aircraft

Driftery to rodzina popularnych, ultralekkich samolotów w zestawach do samodzielnego montażu, występujących w kilku odmianach. Pierwsze zostały stworzone w przedsiębiorstwie Maxair, w latach 1980. Standardowy Drifter to jednoosobowy górnopłat z otwartą kabiną, napędzany silnikiem Rotax 277 o mocy 28 KM. Masa pustego samolotu wynosi 109 kg, a maksymalna 277 kg. Kolejne modele Drifterów były z reguły dwuosobowe, większe i napędzane silnikami o mocy od 40 do 64 KM.

W 1997 Maxair ogłosił upadłość i został wykupiony przez Lockwood Aircraft. Nowy właściciel wprowadził szereg zmian w konstrukcji Drifterów. Stworzył również nowe modele, w tym Super Driftera, największy samolot w dotychczasowej historii rozwoju konstrukcji.

Maszyna o rozpiętości skrzydeł 9,15 m i długości 6,7 m, przeznaczona jest dla dwóch osób, siedzących jedna za drugą. Silnik Rotax 912 UL o mocy 80 KM zapewnia prędkość maksymalną 138 km/h i przelotową 122 km/h oraz zasięg do 373 km. Prędkość przepadania to 55 km/h. Masa samolotu pustego wynosi 224 kg, a maksymalna masa startowa - 454 kg. Złożenie samolotu zajmuje właścicielowi średnio 300 h.

Super Drifter występuje również w wersji pływakowej, o nieco gorszych osiągach. Duża powierzchnia pływaków pogarsza własności lotne. By wyeliminować tę słabość, Phillip Lockwood zdecydował się przeprojektować statecznik poziomy. Próby skopiowania rozwiązań, stosowanych na innych samolotach pływakowych, nie przyniosły zdecydowanej poprawy. Ostatecznie zdecydowano się na zwiększenie powierzchni statecznika. Ma on teraz o 5 cm większą rozpiętość.

Przeprowadzone do tej pory testy dowiodły, że dzięki temu poprawiła się reakcja na stery, a w czasie startu możliwym jest oderwanie od wody przy zdecydowanie mniejszych prędkościach.

Nowy statecznik, wraz z linkami zastrzałów, będzie dostępny do kupienia w marcu 2010, po zakończeniu prób i rozpoczęciu produkcji seryjnej. Będą go mogli wykorzystać dotychczasowi, jak i nowi użytkownicy pływakowych Super Drifterów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.