Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Gulfstreama G650

Lotnictwo cywilne, 27 listopada 2009

Przedstawiciele Gulfstreama poinformowali, że 25 listopada odbył się pierwszy lot G650, największego, najszybszego i najdroższego samolotu w ofercie przedsiębiorstwa.

Tak, jak w czasie wielu innych wydarzeń tego typu, pierwszy lot G650 odbył się z otwartym podwoziem. Drgania jego klap spowodowały jednak skrócenie próby / Zdjęcie: Gulfstream

Samolot, pilotowany przez oblatywaczy, Jake`a Howarda i Toma Horne`a, wzbił się w powietrze z Savannah/Hilton Head International Airport o 13.41 czasu miejscowego. Na pokładzie był również inżynier Bill Osbourne.

Ze względu na lekkie wibracje pokrywy podwozia, samolot wylądował po zaledwie 12 minutach. W tym czasie sprawdzono jednak - z wynikiem pozytywnym - podstawowe własności lotne, osiągając prędkość 315 km/h i wysokość 2200 m. Przedstawiciele producenta uznali oblot za sukces. Tym bardziej , że zrealizowano go zgodnie z harmonogramem rozwoju konstrukcji, zakładającym uzyskanie certyfikatów, dopuszczających do lotów w 2011 i rozpoczęcie dostaw rok później.

Samolot z 2-osobową załogą przeznaczony jest dla 11-18 pasażerów, podróżujących w komfortowych warunkach. G650 ma rozpiętość skrzydeł i długość równą nieco ponad 30 m. Dwa silniki Rolls-Royce Deutschland BR725 o ciągu 71,6 kN każdy powinny zapewnić mu prędkość maksymalną, obliczaną obecnie na Ma0,925 (982 km/h). Przy prędkości ekonomicznej 904 km/h, zasięg będzie wynosił ok. 13 tys. km. Pułap użyteczny to 15500 m. Szacowana cena samolotu to 58,5 mln USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.