Textron Aviation ogłosił wczoraj, że dostarczył pierwszy dwusilnikowy turbośmigłowy samolot użytkowy Cessna 408 SkyCourier pierwszemu klientowi – FedEx Express. Samoloty tego typu będą operować na trasach, na których używanie większych maszyn jest nieopłacalne. W 2017 FedEx Express zamówił 50 SkyCourierów.
Samolot Cessna SkyCourier uzyskał certyfikat typu FAA w marcu 2022. Zależnie od wersji mieści do trzech kontenerów LD3 albo do 19 pasażerów. Jest napędzany silnikami Pratt & Whitney PT6A-65SC ze śmigłami McCauley C779. Jego wyposażenie stanowi awionika Garmin G1000 NXi. Maksymalna prędkość przelotowa wynosi 380 km/h, a zasięg 1700 km.
Textron Aviation uruchomił program rozwojowy SkyCourier w 2017. Samolot ma parametry zbliżone do wycofanego już z produkcji Beech 1900D. Do tej pory 3 prototypy SkyCouriera wylatały podczas testów 2100 godzin.