Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się kolejny indyjski Su-30MKI

Lotnictwo wojskowe, 30 listopada 2009

Niedaleko Jaisalmer rozbił się dziś dwumiejscowy myśliwiec Su-30MKI. Obaj członkowie załogi katapultowali się i przeżyli.

Samolot wystartował z bazy Jodhpur. Do katastrofy doszło nad Jathegaon, 40 km od Jaisalmer w Radżastanie, w czasie rutynowego lotu treningowego, ok. 17:30. Pilot i nawigator katapultowali się, nie odnosząc obrażeń. Nie wiadomo, co było przyczyną wypadku. Nie odnotowano strat na ziemi.

To już drugi utracony indyjski Su-30MKI w tym roku. W katastrofie, która miała miejsce 30 kwietnia zginął pilot (Katastrofa Su-30MKI), drugi przeżył. Wówczas przyczyną katastrofy okazała się awaria systemu sterowania fly-by-wire.

Indyjskie wojska lotnicze eksploatują obecnie ok. 100 (według różnych źródeł - 98-104) sprawnych Su-30MKI w 5 eskadrach. Pierwszy trafił do linii w 1996. Do 2015 ma ich być 230-280.

Do dzisiejszej katastrofy doszło 5 dni po tym, jak myśliwcem Su-30MKI leciała prezydent Indii, 74-letnia Pratibha Devisingh Patil. Do 30-minutowego lotu wystartowała z bazy Lohegaon.

W 2009 Indie utraciły już 8 samolotów bojowych, w tym 2 Su-30MKI, 3 MiG-27 i 3 MiG-21.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.