DK-Klimow z St. Petersburga na bazie silnika turbowałowego WK-650W projektuje napęd hybrydowy o mocy 500 kW. Obecnie zakończono opracowywanie dokumentacji projektowej demonstratora technologii o mocy 150 kW. Przedsiębiorstwa współpracujące z ODK-Klimow rozpoczęły wytwarzanie komponentów akumulatorów, systemów elektrycznych, turbin gazowych, energoelektroniki i sterowników. Zbudowanie demonstratora i rozpoczęcie jego testów zaplanowano na koniec 2022.
Po zakończeniu testów demonstratora, w 2023 na bazie silnika WK-650W ma powstać demonstrator napędu hybrydowego o mocy 500 kW. Ma być on wykorzystywany w lekkich samolotach i śmigłowcach, bezzałogowych statkach latających ważących 2-8 ton.
Obecnie trwają prace nad adaptacją silnika WK-650W do napędu śmigłowców Ansat i Ka-226T. W bieżącym roku producent ma dostarczyć pełnowymiarowe makiety do ustalenia rozmieszczenia systemów napędu. W przyszłym roku mają rozpocząć się testy w locie. Na 2024 planowane jest uzyskanie certyfikatu typu silnika WK-650W. Ma on być stosowany w różnych typach śmigłowców wielozadaniowych – dwusilnikowych i jednosilnikowych.