Lilium poinformowało, że napęd do jego 7-miejscowego samolotu eVTOL opracowuje Honeywell Aerospace i koncern motoryzacyjny Denso. Silniki elektryczne będą napędzać 30 wentylatorów kanałowych. Chłodzenie powietrzem uprości ich konstrukcję i serwisowanie. Prace nad napędem Lilium Jet prowadzone są już od dwóch lat. Każdy silnik ma mieć moc 100 kW przy masie 4 kg.
7-miejscowy Lilium Jet ma latać z prędkością 280 km/h. Jego zasięg obliczeniowy wynosi 250 km. Samolot będzie więc przeznaczony do niedalekich przewozów między miastami. Na jego bazie Lilium planuje budowę wersji przewożącej 10-15 pasażerów.
Honeywell opracowuje nie tylko napęd Lilium Jet, ale także awionikę i system kontroli lotu. Inni kooperanci to grupa Aciturri i dostawca baterii CustomCells. Certyfikacja typu przez EASA jest planowana na 2025.