Dwa lekkie samoloty obserwacyjne na bazie Beechcraft King Air 350ER – VADOR (Vecteur aéroporté de désignation, d’observation et de reconnaissance) francuskiej l’armée de l’Air & de l’Espace (wojsk lotniczych i kosmicznych) z opóźnieniem uzyskały gotowość operacyjną. Samoloty (ALSR, avions légers de surveillance et de renseignement) zostały dostarczone w sierpniu 2020 do 54e Escadron électronique aéroporté 1/54 Dunkerque. Miały osiągnąć gotowość operacyjną latem 2021, po roku testów prowadzonych pod kierunkiem Centre d'Air Expertise Militaire (CEAM).
Według Air&Cosmos, optoelektroniczne głowice obserwacyjne Star Saphire, dostarczane przez amerykańską Teledyne Technologies za pośrednictwem jej spółki zależnej, FLIR Systems, nie spełniły oczekiwań. Jakość ich obrazów pozostawiała wiele do życzenia w porównaniu z innymi systemami, takimi jak Wescam MX-20, w które są wyposażone na przykład w Atlantique 2 francuskiej marynarki wojennej. Wybór Star Saphire był podyktowany względami ekonomicznymi.
Realizacja programu ALSR została zlecona Thalesowi i Sabena Technics w 2016. Ci producenci byli odpowiedzialni za instalację czujników do zbierania informacji pochodzenia elektromagnetycznego (ROEM, renseignement d’origine électromagnétique) i obrazowego (ROIM, renseignement d’origine image) na pokładzie dwóch Beechcraft King Air 350 6 kolejnych samolotów ma zostać dostarczonych l’armée de l’Air & de l’Espace do 2030.