Brazylijskie linie lotnicze Gol i Grupo Comporte poinformowały, że 2 czerwca 2022 utworzyły grupę roboczą ds. infrastruktury naziemnej z kompanią leasingową Avolon, Vertical i Corporacion America Airports. Partnerzy będą analizować, gdzie można zlokalizować vertiporty i jak należy je zaprojektować. Infrastruktura ma być przeznaczona dla samolotów eVTOL Vertical Aerospace VX4. Być może będzie mogła też służyć innym latającym taksówkom.
Analizy będą bazować na wcześniejszych pracach projektowych nad koncepcją vertiportów prowadzonych przez Corporacion America Airports, która obsługuje 53 lotniska w 6 krajach na 3 kontynentach. Należą do nich Argentyna, Urugwaj, Włochy i Brazylia, gdzie przedsiębiorstwo zarządza lotniskami w stolicy – Brasilii i Natalu.
W czerwcu 2021 Avolon zamówił 500 4-miejscowych latających taksówek eVTOL VX4, które mają wejść do eksploatacji komercyjnej w 2025. 250 z nich zostało tymczasowo przydzielonych Gol i Grupo Comporte. Inni potencjalni użytkownicy VX4 to Japan Airlines i turecki Gozen. Oczekuje się, że VX4 będzie operować na trasach o długościach bliskich 200 km, latając z prędkością ponad 300 km/h.