Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Porozumienie Grob-BRS

Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, 03 grudnia 2009

Grob Aircraft i amerykańska BRS Aerospace zawarły strategiczne porozumienie o współpracy. Dzięki temu możliwym będzie w przyszłości montowanie spadochronów ratunkowych dla lekkich samolotów niemieckiego producenta.

Najbardziej popularny model G115, służy m.in. w RAF (na zdjęciu) i egipskich wojskach lotniczych, jako samolot szkolenia podstawowego. Dwuosobowa maszyna, o maksymalnej masie startowej 990 kg i maksymalnej prędkości 343 km/h była również pierwszą, wyprodukowaną po wznowieniu działalności pod szyldem Grob Aircraft. Już niedługo może ona otrzymać spadochronowy system ratowniczy / Zdjęcie: Grob Aircraft

Umowa, ogłoszona publicznie 2 grudnia, zakłada wspólne przystosowanie spadochronów do poszczególnych modeli z oferty Groba. Jeżeli porozumienie zostanie sfinalizowane, niemiecka spółka, mająca na swoim koncie już ponad 3500 wyprodukowanych szybowców, motoszybowców i lekkich samolotów sportowo-turystycznych, dołączy do grona klientów BRS.

Amerykański producent oferuje obecnie 7 podstawowych zestawów ratunkowych, przeznaczonych dla coraz cięższych statków powietrznych: od BRS 600, dla konstrukcji ultralekkich, o maksymalnej masie startowej 272 kg, po certyfikowane zestawy dla Cessny 172 i 182. W przypadku tego ostatniego samolotu, spadochron stworzono do wyhamowania masy 1409 kg. Ich ceny wahają się od 3245 do 20 857 USD, a ciężar od 9 do 38 kG.

System spadochronowy, wykorzystany próbnie na Cirrusie SR22. Według producenta, do tej pory przy pomocy ich zestawu uratowano życie 242 osób / Zdjęcie: BRS Aerospace

Informacja o współpracy jest również bardzo ważna dla zwolenników Groba, świadcząc o dobrej kondycji przedsiębiorstwa. Spółka ta w ubiegłym roku musiała ogłosić upadłość, z powodu załamania się - po rozbiciu jednego z prototypów - programu rozwoju lekkiego odrzutowca dyspozycyjnego SPn (zobacz: Grob bankrutem).

Chęć wykupienia majątku zadeklarowały chińska, państwowa wytwórnia Guizhou Aviation Industry Corporation (GAIC), należąca do państwowej korporacji AVIC I, odpowiedzialnej m.in., za produkcję regionalnych ARJ21 oraz mało znana niemiecka H3 Aerospace z Monachium, kierowana przez Johanna Heitzmanna (zobacz: Chińczycy kupią Groba?). Ostatecznie przeważyły przesłanki polityczne i niechęć do przekazania ChRL nowoczesnych technologii: H3 Aerospace przejęła większość majątku producenta, zaś program odrzutowca SPn ma znaleźć innego nabywcę. Nowy właściciel zmienił również nazwę, z Grob Aerospace na Grob Aircraft.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.