Start-up H3X projektuje modułowe silniki elektryczne HPDM do napędu samolotów napędzanych obecnie silnikami spalinowymi, przewożącymi 50-100 pasażerów. Najmniejszy z nich – HPDM-250 o mocy 250 kW jest demonstratorem technologii, testowanym w różnych urządzeniach naziemnych. Jego masa wynosi zaledwie 18 kg – trzy razy mniej niż silniki spalinowe o podobnej mocy.
Największy projektowany przez H3X silnik – HPDM-3000 o mocy 2,8 MW i masie 220 kg ma zapewnić ciągłą gęstość mocy 12,5 kW/kg. Jego kompaktowa i elastyczna architektura umożliwi elastyczną integrację z istniejącymi i nowymi układami napędowymi oraz możliwość napędzania śmigieł lub turbowentylatorów bez skrzyni biegów. Dzięki 12 niezależnym sektorom napędowym możliwe będzie kontynuowanie pracy z 90-procentową mocą w przypadku nienaprawialnego błędu w jednym z nich. Można połączyć 6 modułów HPDM-3000, by uzyskać moc nawet 17 MW.
Szczegółowe prace projektowe nad HPDM-3000 powinny zakończyć się do końca 2022. Integrując wszystkie elementy układu napędowego, w tym inwertery, w jedną obudowę, H3X chce zmniejszyć masę wymaganego osprzętu, w tym drogiego okablowania fazowego i złączy. Pełnowymiarowy prototyp silnika ma być gotowy do testów w trzecim kwartale przyszłego roku. Kolejne jednostki będą dostępne dla klientów i partnerów w 2024.