3 największe chińskie państwowe linie lotnicze – Air China, China Southern i China Eastern zobowiązały się do zakupu 292 samolotów pasażerskich Airbus A320neo. Air China i China Southern maja kupić po 96 samolotów wartych katalogowo 12,2 mld USD, a China Eastern 100 A320neo za 12,8 mld USD. To największe zamówienie chińskich przewoźników od początku tzw. pandemii COVID-19. Dostawy mają być realizowane od 2023 do 2027. Większość dostaw spodziewana jest od 2024.
Chińskie zamówienie to wielki sukces europejskiego Airbusa, a porażka amerykańskiego Boeinga. China Southern zamawiają 96 A320neo zamiast 100 Boeingów 737 MAX. Sprawa ma kontekst polityczny, ale i techniczno-ekonomiczny. Amerykański koncern – po kolejnych katastrofach i problemach z jakością swych wyrobów – jest bowiem uważany za mało wiarygodny, jako dostawca samolotów pasażerskich, ale i wojskowych.
Boeing 737 MAX jeszcze nie wznowił lotów komercyjnych w Chinach, mimo że kraj ten pod koniec ubiegłego roku dołączył do innych organów regulacyjnych, znosząc zakaz lotów samolotów tego typu. W 2022 Boeing dostarczył dotąd do Chin tylko jeden komercyjny odrzutowiec, podczas gdy Airbus już 47.
China Southern Holding jest największym przewoźnikiem lotniczym w ChRL. Operuje łącznie 880 samolotami. W skład holdingu wchodzą China Southern Airlines, Chongqing Airlines, Hebei Airlines, Jiangxi Air, Xiamen Airlines i Xiong An Airlines.