Airbus zawarł umowy z dwoma niemieckimi przedsiębiorstwami branży motoryzacyjnej, które mają wykonać fragmenty struktury kadłuba samolotu eVTOL CityAirbus NextGen. To KLK Motorsport i Modell- und Formenbau Blasius Gerg. We współpracy z Airbusem mają one zaprojektować i wyprodukować ultralekką tylną część kadłuba.
Całkowicie elektryczny CityAirbus NextGen, zaprezentowany przez Airbusa we wrześniu 2021, to czteromiejscowy samolot pasażerski, przeznaczony głównie do zastosowań w miejskiej mobilności lotniczej. Jest napędzany ośmioma zestawami silników elektrycznych i śmigieł. Jego planowany zasięg wynosi 80 km, a prędkość maksymalna 120 km/h. Chociaż samolot będzie wyposażony w zautomatyzowany system sterowania lotem, początkowo ma być wytwarzany w wersji pilotowanej.
KLK Motorsport i Gerg współpracują już z Airbusem. Dla Airbus Helicopters zaprojektowały fragment kadłuba szybkiego śmigłowca eksperymentalnego RACER. Wykorzystały przy tym doświadczenia z prac nad samochodami wyścigowymi Formuły E i Formuły 1.
Wcześniej Airbus wybrał innych kooperantów do budowy samolotu eVTOL CityAirbus NextGen. Kalifornijska Magicall została dostawcą silników elektrycznych. Spirit Aerosystems z siedzibą w Kansas ma opracować i wyprodukować skrzydła samolotu, a europejska grupa awioniczna Thales i Diehl opracuje komputery sterujące samolotem.
Airbus zamierza oblatać prototyp CityAirbus NextGen w 20. Koncern spodziewa się uzyskać certyfikat typu EASA dla samolotu do 2025.