Biuro inspektora generalnego Departamentu Transportu USA potwierdziło, że będzie prowadzić audyt nadzoru Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) nad produkcją samolotów modeli 737 i 787 przez Boeinga. W szczególności audyt będzie dotyczyć identyfikacji i rozwiązywania problemów produkcyjnych oraz odnoszenia się do zarzutów o nieuzasadnioną presję w środowisku produkcyjnym. Dostawy Boeingów 787 Dreamliner zostały zawieszone w maju 2021 po zgłoszeniu obaw dotyczących proponowanych metod kontroli.
Według Departamentu Transportu USA, audyt powinien być dokładny i bezwzględny, aby zapobiec powtórzeniu się problemów bezpieczeństwa, wcześniej zidentyfikowanych przez FAA, i zapewnić produkcję bezpiecznych samolotów. W lutym 2022 FAA dała jasno do zrozumienia, że nie pozwoli Boeingowi na samocertyfikację nowych 787, a zamiast tego rządowy organ nadzoru zachowa uprawnienia do wydawania certyfikatów zdatności do lotu, dopóki nie będzie pewien, że kontrola jakości Boeinga i procesy produkcyjne prowadzą do wytwarzania samolotów modelu 787, które spełniają standardy projektowe FAA.
Raport Senatu wydany w grudniu 2021 ocenił, że FAA musi ulepszyć sposób, w jaki nadzoruje certyfikację Boeinga i nowych samolotów, a także przeanalizować wiele zarzutów sygnalistów. W raporcie Senatu stwierdzono, że proces certyfikacji FAA cierpi z powodu nadmiernej presji na inżynierów liniowych i personel produkcyjny.