Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Chiński bsl z rodzimymi silnikami

Transakcje, Przemysł lotniczy, 03 lipca 2022

CAAA podpisała z AECC umowę zakupu silników AES100. Mają one napędzać projektowany właśnie bsl wyposażony w obrotowe gondole ze śmigłowirnikami. Jego planowanych parametrów nie ujawniono.

Plansza zaprezentowana podczas uroczystości podpisania umowy na zakup silników AES100 do napędu bsl z obrotowymi gondolami ze śmigłowirnikami

AES100 to silnik turbinowy czwartej generacji o mocy 1000 kW. W konfiguracji dwusilnikowej może napędzać maszynę ważącą 5 do 6 ton. Moc AES100 ma być wkrótce zwiększona do 1200 kW.

Silniki AES100 mają zostać wykorzystane do modernizacji śmigłowców Z-9 i Z-11 w celu poprawienia ich osiągów, szczególnie w warunkach wysokiej temperatury. Są też oferowane do napędu tureckich śmigłowców bojowych T-129. Mogłyby zastąpić amerykańskie T-800, po wprowadzeniu przez USA embarga na ich dostawy. W wersji turbośmigłowej AES100 może napędzać lekkie samoloty transportowe Yun-12 i bsl Pterosaur 2.

 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.