Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Duże zamówienie United Airlines

Lotnictwo cywilne, 09 grudnia 2009

Przedstawiciele jednej z największych, amerykańskich linii lotniczych, United Airlines poinformowali wczoraj o podpisaniu umów z Boeingiem i Airbusem o zakupie 25 samolotów B787 i 25 A350 XWB, z opcjami na 100 kolejnych maszyn, po 50 dla każdego producenta.


Decyzja United Airlines potwierdza analizy obserwatorów rynku lotniczego. Po pierwsze, amerykańscy przewoźnicy muszą - bez względu na obecny kryzys - rozpocząć zakup dużej liczby nowoczesnych samolotów, ze względu na wysoką średnią wieku maszyn pasażerskich w USA (zobacz: Stare, bo amerykańskie?). Po drugie, dobiega końca era przedstawionych na zdjęciu B747-400. Proponowane przez Airbusa A350 będą o wiele bardziej oszczędne, zabierając na pokład niewiele mniej osób. Drugą alternatywą jest B747-8, na razie jednak nie odnoszący imponujących sukcesów rynkowych / Zdjęcie: flightglobal.com

To jedno z największych zamówień ostatnich kilkunastu miesięcy. Szacunkowa wartość mniejszych B787 to ok. 4 mld USD, a Airbusów - 6 mld USD. Ich dostawy zostaną zrealizowane w latach 2016-2019.

B787 zastąpią 35 egz. B767, a Airbusy, 25 egz. B474-400. Docelowo zapisane w umowach opcje, pozwolą na wycofanie również B777, których UA posiada obecnie 54 egz., w wersjach -200 i -200ER. Na razie nie podjęto jeszcze decyzji, kiedy to nastąpi. Wiadomo jedynie, że zarząd przedsiębiorstwa zdecydował, o oparciu przyszłej floty samolotów szerokokadłubowych na jedynie dwóch modelach: B787 i A350. Pozwoli to na zmniejszenie kosztów szkolenia i remontów.

Zamówienie 50 nowoczesnych samolotów zmniejszy nieco całkowita liczbę miejsc, którymi dysponuje UA, jednak jednocześnie da ogromne oszczędności. Analitycy przedsiębiorstwa szacują, że jednostkowe zużycie paliwa w nowych maszynach będzie o 33% mniejsze. O 40% zmniejszą się także całkowite koszty serwisowania.

Decyzja władz UA jest sporym zwycięstwem przedsiębiorstw europejskich. Amerykański przewoźnik wykorzystuje już 133 samoloty rodziny A320. Wczorajszy kontrakt oznacza wejście Airbusa do segmentu większych maszyn, do tej pory zmonopolizowanych przez Boeinga. Wreszcie, wszystkie zakupione A350 i część B787 będzie napędzana silnikami Rolls-Royce`a. GE może liczyć na stosunkowo skromne zamówienie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.