Boeing i Delta Air Lines ogłosiły dzisiaj, 18 lipca 2022, podczas Farnborough International Airshow, że amerykański przewoźnik zmodernizuje swoją flotę samolotów wąskokadłubowych, zamawiając 100 Boeingów 737-10 – największego członka rodziny 737 MAX – z opcjami na dodatkowe 30 samolotów.
– Boeing 737-10 będzie ważnym dodatkiem do floty Delty, ponieważ kształtujemy bardziej zrównoważoną przyszłość podróży lotniczych, oferując lepsze wrażenia klientów, lepszą oszczędność paliwową i najlepsze w swojej klasie osiągi. Te nowe samoloty zapewniają doskonałą ekonomikę operacyjną i elastyczność sieci, a umowa odzwierciedla nasze ostrożne podejście do lokowania naszego kapitału. Samoloty te będą pilotowane i obsługiwane przez najlepszych specjalistów w branży – powiedział Ed Bastian, dyrektor generalny Delta Air Lines.
Boeing 737-10 mają zapewnić Delta Air Lines najlepszą ekonomikę w przeliczeniu na pasażera spośród wszystkich wąskokadłubowych modeli Boeinga, zmniejszając zużycie paliwa i emisje o 20-30% w porównaniu z samolotami, które zastępuje. Odrzutowiec ten może pomieścić do 230 pasażerów, a jego maksymalnym zasięg to ponad 6100 km.
– Jesteśmy dumni, że Delta Air Lines odnawiają swoją flotę wąskokadłubową w oparciu o 737 MAX. Zbudowany w naszych zakładach w stanie Waszyngton przy wsparciu kluczowych dostawców z całych Stanów Zjednoczonych Ameryki, 737-10 zapewni Delta Air Lines najlepszą ekonomikę przewozu większej liczby pasażerów na trasach krótko- i średniodystansowych – dodał Stan Deal , prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.
W ramach dzisiejszego kontraktu Delta Air Lines podpisały również umowę z Boeing Global Services na pełną rekonfigurację wyposażenia kabiny 29 samolotów 737-900ER. Mają one wejść do eksploatacji w sezonie lato 2025.