Reklama
Reklama

Podczas wystawy w Farnborough amerykański startup Boom Supersonic zaprezentował ostateczny projekt naddźwiękowego samolotu pasażerskiego Overture (Dassault współpracuje z Boom, 2019-05-29). To wynik 26 milionów godzin symulacji komputerowych, 51 pełnych iteracji projektowych i pięciu serii testów w tunelu aerodynamicznym.

Wizja pasażerskiego samolotu naddźwiękowego Overture w wersji ostatecznej. Samolot ma być napędzany czterema silnikami umieszczonymi pod skrzydłami / Ilustracja: Boom Supersonic

Overture ma być 4-silnikowym pasażerskim odrzutowym samolotem naddźwiękowym. Ma przewozić 65-80 pasażerów. Będzie latać z prędkością do Ma1,7 nad wodą i nieco poniżej Ma1 nad lądem. Ma być wyposażony w zautomatyzowany system redukcji hałasu.

Produkcja Overture ma się rozpocząć w 2024, a jego wprowadzenie na rynek jest planowane na 2025. Pierwszy lot ma odbyć się w 2026, zaś wejście do służby komercyjnej w 2029. Obecnie Boom Supersonic ma zamówienia i zobowiązania kontraktowe na 70 Overture od Japan Airlines i United Airlines (United zamówiły 15 Overture, 2021-06-03).

Boom Supersonic ogłosił także strategiczne partnerstwo z Northrop-Grummanem. Amerykański koncern ma zająć się wykorzystaniem Overture do celów wojskowych. Będzie w tym celu współpracować z US Air Force.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.