Podczas wystawy w Farnborough Airbus ogłosił, że ukończył montaż pierwszego z trzech prototypowych demonstratorów Wing of Tomorrow. Wykorzystano przy tym sto nowych technologii. Niektóre z nich mogą być użyte w istniejących konstrukcjach, a inne będą stosowane dopiero w nowych skrzydłach.
Program Wing of Tomorrow został rozpoczęty w 2016. Airbus uznał wówczas, że do zasadniczego poprawienia osiągów samolotów pasażerskich mogą przyczynić się ekonomiczniejsze silniki i lepsze aerodynamicznie skrzydła. Należy więc zmniejszyć ich opór i zwiększyć siłę nośną. Do tego prowadzi przede wszystkim zwiększenie wydłużenia. Nie można więc wykluczyć, że skrzydła nowych samolotów Airbusa będą miały składane końcówki.
Pierwsze prototypowe Wing of Tomorrow zostało zaprojektowane w zakładzie Airbusa w Filton w Wielkiej Brytanii. Prototyp zmontowano w Advanced Manufacturing Research Center w zakładach w Broughton w Walii. Testy odbywają się w Filton