Podczas Farnborough International Airshow Airbus poinformował, że nawiązał współpracę ze spółką CFM International, której udziałowcami są General Electric i Safran Aircraft Engines, w celu sprawdzenia w praktyce nowatorskiej architektury silników turbowentylatorowych z nieosłoniętym wentylatorem.
Wykorzystanie latającego demonstratora technologii na bazie należącego do producenta samolotu komunikacyjnego A380 pozwoli ocenić zaawansowanie i przyspieszyć rozwój nowych rozwiązań napędowych w ramach programu CFM Revolutionary Innovation for Sustainable Engine (RISE, ang. rewolucyjne innowacje dla zrównoważonego silnika). Seria jego lotów próbnych w Tuluzie planowana jest na drugą połowę obecnej dekady. Przed lotami inżynierowe CFM przeprowadzą naziemne próby silnika w centrum GE Aviation w amerykańskim Victorville, a także przygotują program jego badań w locie.
Próby w locie pozwolą osiągnąć kilka celów, które mogą przyczynić się do poprawy osiągów silników i samolotów. Umożliwią m.in. optymalizację osiągów aerodynamicznych i sposobu zabudowania takiego silnika pod skrzydłem, a także wzrost sprawności zespołu napędowego; weryfikację korzyści w zakresie osiągów, w tym oszczędności w zużyciu paliwa, która skutkowałaby 20-% (w porównaniu z użyciem nafty Jet-A) redukcją emisji CO2 w porównaniu z najwydajniejszymi obecnie silnikami. Posłużą też do oceny poziomu emisji hałasu takiego napędu oraz zapewnienia zgodności ze 100-% biopaliwami.