Kanadyjska CAE ogłosiła, że współpracuje z Piper Aircraft w opracowaniu zestawu do konwersji na napęd elektryczny samolotu Piper PA-28-181 Archer. Zamierza przekonwertować dwie trzecie swojej floty samolotów tego typu. Mają one służyć do szkolenia pilotów samolotów z napędem elektrycznym.
Opracowanie zestawu do konwersji Archera jest częścią programu CAE Resilience. W jego ramach przedsiębiorstwo, we współpracy z rządem Kanady i rządem Quebecu, ma zainwestować miliard dolarów w ciągu 5 lat w rozwój lotnictwa i międzysektorowych technologii cyfrowych przyszłości.
CAE będzie współpracować z Piperem w uzyskaniu dodatkowego certyfikatu typu zestawu do konwersji (STC, supplemental type certificate). Oba przedsiębiorstwa zajmą się też usługami szkoleniowymi i pomocniczymi wymaganymi do obsługi zelektryfikowanych samolotów Piper Archer.
Plany przewidują, że zestaw do konwersji będzie wykorzystywał inteligentny silnik elektryczny Safran ENGINEUS 100. System akumulatorów ma dostarczyć szwajcarska H55. Nie podano, kiedy ma powstać prototyp zmodyfikowanego samolotu.