W cieniu oblotu ogromnego Airbusa A400M, w Tel Awiwie odbył się pierwszy lot dyspozycyjnego Gulfstreama G250, wywodzącego się z produkowanego od 1999 modelu G200.
Samolot powstał w zakładach Gulsfreama, w stolicy Izraela, wykupionych od IAI w 2002. G250 to pochodna modelu G200, nazywanego przed przejęciem IAI Astra - konstrukcji powstałej przy współudziale przedsiębiorstw rosyjskich i francuskich.
Nowy samolot jest dyspozycyjnym odrzutowcem średniego zasięgu (6300 km przy 6 osobach na pokładzie). Napędzają go dwa silniki Honeywell HTF7250G o ciągu 33kN każdy, zapewniające obliczeniową prędkość maksymalną rzędu 900 km/h i przelotową mniejszą o 50 km/h.
W porównaniu do G200 - oprócz mocniejszych silników - zwiększono nieco wymiary: długość z 19 do 20,3 m oraz rozpiętość skrzydeł, z 17,7 go 19,2 m. Spowodowało to zwiększenie maksymalnej masy startowej z 16 do 18 t. Zainstalowano również nową awionikę, opartą o zestaw Rockwell Collins Pro Line Fusion.
Większe wymiary kadłuba pozwoliły dodać po dwa okna z każdej strony oraz dwa fotele w przedziale pasażerskim. G250 będzie mógł zabrać nie 8 a 10 pasażerów, podróżujących w luksusowych warunkach (w wariancie komunikacyjnym istnieje możliwość podwojenia liczby miejsc, za cenę zmniejszenia zapasu paliwa).
Przedstawiciele producenta zapewniają, że dostawy G250 rozpoczną się w 2011. Ma on konkurować z takimi samolotami jak Hawker 4000, Bombardier Challenger 300 czy projektowany Embraer Legacy 500.