Po uprowadzeniu 11 września 2001 czterech samolotów pasażerskich i wykorzystaniu trzech z nich do ataku na WTC i Pentagon w USA wprowadzono przepisy utrudniające dostanie się osób niepowołanych do kabiny pilotów. Dotyczyły one przede wszystkim konstrukcji drzwi i specjalnych zamków. Drzwi muszą pozostawać zamknięte przez cały czas lotu. Dostęp do kabiny pilotów mają tylko osoby upoważnione.
Kilka lat temu uznano, że dotychczasowe zabezpieczenia to za mało. Zdecydowano więc o ich zdublowaniu. FAA miała przyjąć nowe przepisy na mocy ustawy federalnej z 2018 już w 2019. Jednak ich wdrożenie zostało opóźnione z powodów proceduralnych. Nastąpiło to dopiero 27 lipca 2022. Nowe przepisy wymagają, aby wszystkie nowe komercyjne samoloty pasażerskie produkowane za 2 lata były wyposażone w drugą barierę między główną kabiną a pokładem lotniczym.