21 sierpnia 2022 dwa składy kolei wielkich prędkości wyprodukowane w Qingdao we wschodniochińskiej prowincji Shandong zostały załadowane na statek płynący do Indonezji. Całe zamówienie przewiduje dostawę 12 takich składów, w tym jednego testowego. Powinny one trafić do Indonezji do końca 2022.
Chińskie składy mają obsługiwać linię Dżakarta – Bandung (stolica prowincji Jawa Zachodnia), również budowaną przez Chińczyków. Jest ona przystosowana do prędkości eksploatacyjnej 350 km/h. Jej długość wynosi 142 km. Linia Dżakarta – Bandung to pierwszy projekt kolei dużych prędkości uruchomiony za granicą, który w pełni wykorzystuje chińską technologię, standardy i sprzęt. Jej eksploatacja ma się rozpocząć w czerwcu 2023. Wówczas czas przejazdu tą trasą skróci się z obecnych 4 godzin do 40 minut.
Chińskie inwestycje infrastrukturalne są częścią polityki zdobywania sojuszników na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Ameryki Północnej. Większość z nich jest realizowana za chińskie kredyty w ramach inicjatywy Pasa i Szlaku. Tylko niektóre z nich są jednak bezzwrotne. Obecnie Chiny budują m.in. szybką linię kolejową do Laosu.
High-speed electric multiple units (HS EMU) wykorzystują inteligentne technologie i są wyposażone w systemy monitorowania trzęsień ziemi i wczesnego ostrzegania. Dzięki ponad 2500 punktom detekcji rozmieszczonym wzdłuż całego pociągu, wszystkie kluczowe systemy mogą być monitorowane i oceniane w czasie rzeczywistym. Komponenty EMU są odporne na korozję, dzięki czemu są bardziej odporne na mgłę solną i promieniowanie ultrafioletowe. W pociągu zastosowano rozwiązania, dzięki którym może on odzyskiwać energię z układu hamulcowego, co powoduje, że jest mniej emisyjny i bardziej energooszczędny.