Koreańska MintAir zamówiła wstępnie 40 samolotów eVTOL Journey projektowanych przez Jaunt Air Mobility (Umowa Vertiko z Jaunt, 2022-06-03). Oba przedsiębiorstwa podpisały list intencyjny dotyczący działań na rzecz wprowadzenia usług zaawansowanej mobilności lotniczej (AAM) do Korei Południowej. MintAir ma być w tym zakresie wyłącznym partnerem Jaunt Air Mobility.
MintAir to przedsiębiorstwo, które powstało w 2014. Było dostawcą super przewodników ciepła dla producentów elektroniki i w motoryzacji. W 2020 zmieniło specjalizację na AAM.
Jaunt Journey jest jednym z samolotów eVTOL, które zamierza wykorzystywać MintAir. Ich projektant – Jaunt Air Mobility z siedzibą w USA, planuje do końca 2026uzyskać certyfikację typu zgodnie z przepisami FAA Part 29. Dotyczą one komercyjnie eksploatowanych wiropłatów.
Journey to w pełni elektryczny, pilotowany wiropłat, który ma przewozić 4 pasażerów na maksymalną odległość około 160 km, poruszając się z prędkością do 280 km/h. Zaprojektowany jako hybryda samolotu i śmigłowca, Journey wykorzystuje opatentowany przez Jaunt system SRC (slow rotor compound), który zmniejsza opór i wibracje poprzez obniżenie prędkości głównego wirnika do około 10 obr./min. podczas lotu poziomego. Jaunt współpracuje z Penn State University i Continuum Dynamics, by zmniejszyć hałas wytwarzany przez Journey.
Oprócz pasażerskiego pojazdu eVTOL Journey, Jaunt rozwija kilka innych typów samolotów elektrycznych i hybrydowo-elektrycznych. To m.in. Jaunt Jambulance dla służb ratownictwa medycznego, Jaunt Joust do zastosowań obronnych oraz Jaunt Geap – pojazd towarowy. Samoloty eVTOL Jaunt są projektowane i budowane w Montrealu w Kanadzie (Jaunt Air Mobility w Kanadzie, 2021-05-09).