Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

FA-50 gotowy wziąć odpowiedzialność za niebo nad Europą

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Przemysł lotniczy, 07 września 2022

22 sierpnia br. minęło 20 lat od pierwszego lotu koreańskiego samolotu szkolno-bojowego T-50. Od tego czasu Korea Aerospace Industries wyprodukowało około 200 samolotów T-50 i jego bojowej wersji FA-50. Producent planuje w ciągu 10 lat sprzedać na światowych rynkach 1000 samolotów rodziny FA-50.

FA-50 to naddźwiękowy samolot wielozadaniowy, przeznaczony do szkolenia taktycznego i misji bojowych / Zdjęcie: KAI

FA-50 to naddźwiękowy samolot wielozadaniowy, przeznaczony do szkolenia taktycznego i misji bojowych powietrze-ziemia i powietrze-powietrze. – KAI wierzy, że w bliskiej przyszłości na świecie będzie zapotrzebowanie na więcej niż 2 tysiące lekkich samolotów bojowych. Z tym założeniem realizujemy strategie pozyskiwania nowych zamówień – powiedział Bong Keun Lee, wiceprezes i dyrektor generalny KAI odpowiedzialny za pion biznesu międzynarodowego.

– W odpowiedzi na coraz bardziej zróżnicowane zapotrzebowanie klientów, stale ulepszamy osiągi FA-50 i jego wielozadaniowe zdolności. Dodatkowo, KAI oferuje zindywidualizowane pakiety eksportowe oparte na Umowie Zespołowej zawartej z Lockheed Martin, w tym możliwość stworzenia Zespołu Koreańskiego z koreańskim rządem – dodał Lee.

Wiceprezes KAI tłumaczy, że w ostatnim czasie rosną na świecie napięcia militarne, wynikające z kryzysu gospodarczego i problemów w relacjach dyplomatycznych, w wyniku czego poszczególne państwa zwiększają swoje zdolności wojskowe. Z tego powodu, jak pokazuje przykład wojny na Ukrainie, konieczne staje się posiadanie niezawodnego samolotu bojowego, w każdej chwili gotowego do wykonania misji.

– W obliczu rosnących zagrożeń w środowisku bezpieczeństwa międzynarodowego, lekki samolot bojowy FA-50 Fighting Eagle, który ma za sobą doświadczenie bojowe, może być błyskawicznie dostarczony do klienta i rozpocząć wykonywanie zadań – podkreślił wiceprezes Lee.

FA-50jest bardzo podobny do F-16, dzięki czemu piloci i obsługa techniczna mogą łatwo nauczyć się jego eksploatacji. System wsparcia obsługi i uzbrojenie również są podobne, dzięki czemu należy oczekiwać wysokiej skuteczności wspólnych operacji.

W krajach europejskich rośnie zainteresowanie zakupem samolotów wioelozadaniowych F-35. Koreańskie przedsiębiorstwo podkreśla, że FA-50 optymalnie nadaje się do szkolenia pilotów F-35. – Biorąc pod uwagę naddźwiękową prędkość, dużą zwrotność i wysoką interoperacyjność z F-35 i F-16, FA-50 jest najlepszym rozwiązaniem do wzięcia odpowiedzialności za niebo and Europą – powiedział wiceprezes KAI.

Lee zadeklarował też wsparcie techniczne: – W celu zapewnienia sprawnej obsługi i eksploatacji FA-50 w Europie, KAI rozważa utworzenie w Europie, być może w Polsce, Międzynarodowego Centrum Szkolenia i Centrum Obsługi Technicznej.

KAI jest jedynym przedsiębiorstwem w Republice Korei integrującym statki powietrzne, które projektuje i produkuje samoloty, takie jak treningowe KT-100, KT-1 i T-50 czy myśliwiec FA-50 oraz śmigłowce – cywilny KUH (Korean Utility Helicopter) i wojskowy LAH (Light Armed Helicopter).

 

Koncern KAI zaprojektował również myśliwiec generacji 4,5 noszący oznaczenie KF-21, a jako dostawca kompleksowych systemów w lotnictwie i kosmosie, uczestniczy również w programach satelitów, bezzałogowych statków latających, samolotów cywilnych i w rozwiązaniach logistycznych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.